Uzmanından metroda intiharlara karşı Singapur modeli önerisi!

Bu tür girişimleri önlemek için tehlike ve riski idareye hiyerarşisi geliştirilmesi gerektiğini belirten Dr. Uçan, bu hiyerarşinin; tehlikeyi yok et, tehlikeyi azalt, tehlikeyi izole et, mühendislik tedbirleri ile denetim et, disipline et ve denetle olduğunu anlattı.

Üsküdar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi İş Sıhhati ve Güvenliği Kısım Lideri Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, tren, metro istasyonlarındaki intihar teşebbüslerini tedbire konusunu kıymetlendirdi.

Singapur Modeli: Sıfır intihar girişimi

Dünya genelindeki örneklere işaret eden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, bilhassa Singapur’daki platform ekran kapılarının bu tıp hadiseleri büsbütün ortadan kaldırıldığına dikkat çekti.

Singapur’un yer altı metro sistemi 1987’den bu yana hiçbir intihar olayı yaşanmadığını kaydeden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, “Bunun en büyük nedeni, platform ekran kapıları sayesinde yolcuların raylara erişiminin büsbütün engellenmesidir. Yolcu metroda metro platforma yanaştıktan ve kapılar açıldıktan sonra binebiliyor. Böylelikle metronun önüne atlayıp ezilme ya da elektrik çarpma riski sıfır.” dedi.

Singapur Modeli yoksa alternatif tahliller neler?

Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, metro istasyonlarında intihar teşebbüslerini önlemek için tehlike ve riski idareye hiyerarşisi geliştirilmesinin gerektiğini belirterek, bu hiyerarşinin; tehlikeyi yok et, tehlikeyi azalt, tehlikeyi izole et, mühendislik tedbirleri ile denetim et, disipline et ve denetle olduğunu anlattı.

Singapur’daki üzere platform ekran kapıları (PSD) kullanılarak raylara erişim engellenebileceğini söz eden Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, raylardan muhakkak bir uzaklıkta fizikî bariyerler yahut korkuluk sistemleri kurulabileceğini, sensörlü ikaz sistemleri ile raylara yaklaşan şahısları tespit eden otomatik alarm sistemleri oluşturulabileceğini, gelen metroya otomatik ikaz gönderen sistemlerin de kurulabileceğini, metro istasyonlarında güvenlik tedbirleri artırılabileceğini de kaydetti.

Metro intiharlarının ortak özellikleri! 

Dr. Öğr. Üyesi Rüştü Uçan, Avusturya’da yapılan incelemelerde metro istasyonlarında yaşanan intihar olaylarının muhakkak ortak noktalarının olduğunun görüldüğünü lisana getirerek, “İntihar edenlerin çoğunluğu 30 yaşındaydı. Uyuşturucu satışının ağır olduğu istasyonlar daha fazla risk taşıyor. Olaylarda bireyler platformuna girdiği anda ya da ortasında atlıyorlar metronun önüne. Kalabalığın az olduğu saatlerde teşebbüsleri artıyor. Yüksek süratli trenlerde ezilme riskinin yanı sıra elektrik çarpma riski de var frenleme kurtarmıyor. İntihar edenler çoklukla meskenlerine en yakın metro istasyonunda yapıyor aksiyonu.” formunda kelamlarını tamamladı

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Yorum yapın

Sitemiz bir sosyal içerik platformu ve haber sitesi olup çeşitli kategorilerde yayın yapmaktadır. Her türlü soru, görüş, öneri ve istekleriniz ayrıca reklam ve tanıtım yazısı talepleriniz için shmedya@proton.me adresine mail iletebilirsiniz.
izmir avukat puff gaziantep marangoz hd film izle film izle valorant vp pubg mobile uc vp satın al mlbb elmas likit kiralık konteyner kiralık yük konteyner kiralık konteyner ev kiralık şantiye konteyner yedek parçaları ucuz smm panel korsan taksi instagram takipçi satın al takipçi satın al
pubg mobile uc pubg mobile uc satın al uc satın al pubg uc uc